czwartek, 21 października, 2021
Strona domowa > Aktualności > Zdrowie kobiety > Jak uniknąć żylaków – 5 sposobów

Jak uniknąć żylaków – 5 sposobów

zylaki

Praca siedząca, brak ruchu, zła dieta i nałogi mogą być bezpośrednią przyczyną powstawania żylaków. Mimo, iż nie jest to schorzenie poważne i zagrażające naszemu życiu, każdy przyzna, że żylaki są nieestetyczne. Często są one tak uporczywe, że kobiety rezygnują z szortów czy spódnic, ponieważ na ich nogach pojawiają się żylaki. Jeśli choć jedna z przyczyn powstawania żylaków jest Ci bliska, warto już dziś zastanowić się, co możesz zrobić, aby zapobiegać powstawaniu żylaków. W naszym artykule spróbujemy wyjaśnić, skąd się biorą żylaki oraz jak zapobiegać ich powstawaniu.

Żylaki – przyczyny

Żyły doprowadzają krew do serca. Wszystkie mają jednokierunkową zastawkę – pomyśl o niej jak o kołowrocie – która ułatwia przepływ krwi do serca. Teraz wyobraź sobie, co by się stało, gdyby ten „kołowrót” przestał się poruszać. To samo dzieje się w przypadku żylaków. Ta jednokierunkowa zastawka jest uszkodzona, a to oznacza, że krew gromadzi się w żyłach. Wynikiem tego jest obrzęk i dyskomfort.

Żylaki mają kształt ropuchy i mogą być niebieskie lub czerwone, a nawet mogą powodować wybrzuszenie skóry. Najczęściej występują z tyłu i z przodu łydek, po wewnętrznej stronie nogi i na udach.

Jak zapobiegać powstawaniu żylaków?

Na szczęście, istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby poprawić przepływ krwi w nogach. W rezultacie, możesz zapobiec pogorszeniu się stanu żylaków i zapobiegać ich pojawianiu się.

Ćwicz regularnie

Mięśnie Twoich nóg są Twoimi największymi sprzymierzeńcami. Dlaczego? Pomagają Twoim żyłom pchać krew do serca. Jest to bardzo przydatne, ponieważ Twoje mięśnie pracują wbrew grawitacji. Wszelkie ćwiczenia nóg pomogą również zapobiec pojawieniu się nowych żylaków.

Unikaj stania lub siedzenia przez długi czas

Dzisiejsi pracownicy biurowi są na większe ryzyko rozwoju żylaków lub pogorszenia ich stanu. Pamiętaj, aby robić przerwy co najmniej co pół godziny, wstać i przejść się przez krótką chwilę, nawet jeśli jest to tylko do pokoju na przerwę i z powrotem. Zmusza to mięśnie nóg do przemieszczania krwi w kierunku serca w większym stopniu niż w przypadku siedzącej pozycji. Jeśli twoja praca wymaga od ciebie długiego stania, spróbuj zaplanować podobną przerwę, aby usiąść na chwilę.

Nie noś ciasno dopasowanych ubrań

To może umieścić większy nacisk na nogi, co może pogorszyć stan żylaków.

Upewnij się, że stawiasz stopy

Kiedy to możliwe, połóż stopy na krześle lub stołku, tak aby krew mogła płynąć z powrotem w kierunku serca. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz pracę, która wymaga od Ciebie stania lub siedzenia przez długie okresy czasu.

Noś skarpety uciskowe

Jest to również dobry środek zapobiegawczy do podjęcia, aby pomóc utrzymać żylaki z formowania. Nie wywierają one tak dużego nacisku jak pończochy uciskowe, ale dla wielu to wszystko, czego potrzebują.

Stosując się do naszych trików możesz skutecznie zapobiegać powstawaniu żylaków lub złagodzić przebieg choroby. Jeśli jednak kwestia ta staje się problematyczna – skontaktuj się z lekarzem.

Dodaj komentarz