wtorek, Wrzesień 17, 2019
Strona domowa > Aktualności > Cholina – zadbaj o wyrównanie jej niedoborów

Cholina – zadbaj o wyrównanie jej niedoborów

Cholina do doskonałe wspomożenie dla wątroby. Jeśli wystąpiły u nas objawy przeciążenia wątroby- warto sięgnąć po suplement diety. Ponadto, cholina wspomaga prawidłowy rozwój płodu, w szczególności korzystnie wpływa na kształtowanie się układu nerwowego.

Cholina i inozytol – właściwości

Cholina to witamina z grupy B, która wspomaga prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Jeśli chcemy zatroszczyć się o dobrą pamięć (zwłaszcza długotrwałą) i koncentrację- warto zastanowić się nad suplementacją choliny. Dzięki swoim unikalnym możliwościom działania na układ nerwowy, cholina pomaga zwalczać takie choroby jak demencja lub chorobę parkinsona i alzheimera, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów.

Inozytol (B8) jest czynnikiem poprawiającym wchłanialność choliny. W dodatku, potęguje on dobroczynne działanie choliny. Tak jak ona, wspiera dobre procesy zachodzące w systemie nerwowym. Inozytol wpływa również na syntezę neuroprzekaźników.

Cholina – niedobory. Na co zwrócić uwagę?

Niedobór choliny może objawiać się problemami z wątrobą i nieprawidłowym funkcjonowaniem dróg żółciowych. Na niedobór choliny mogą cierpieć osoby, które nadużywają alkoholu. Cholina to witamina, która wykazuje dobroczynne działanie na wątrobę. Jej niedobory – wręcz przeciwnie. Przy braku odpowiedniej ilości B4 w organizmie dochodzi do stłuszczenia wątroby, a tym samym nieprawidłowego jej funkcjonowania.W dodatku, przy niedoborach choliny, zauważalne jest większe rozdrażnienie i niemożność utrzymania uwagi. Ponadto, niedobory choliny przypominają zaburzenia na tle nerwowym: pojawiają się leki, a także bóle głowy i palpitacje serca. Jeśli zauważymy u siebie nawracające, uciążliwe problemy ze snem a także ociężałość umysłową, jest bardzo prawdopodobne, że doświadczamy niedoboru tej ważnej witaminy. Remedium na ten stan rzeczy może się okazać cholina w tabletkach. Gdy cholina jest słabo przyswajalna przez nasz organizm, może nam grozić między innymi miażdżyca tętnic.

Cholina w tabletkach – zalecenia

Cholina (B4) jest szczególnie ważna dla płodu w okresie ciąży. Wpływa pozytywnie na kształtowanie się mózgu i całego układu nerwowego. Cholina wspomaga oczyszczanie organizmu z zalegającej tkanki tłuszczowej, a także działa wspomagająco na układ krążenia i obniża ciśnienie. Przyjęte jest, że dla mężczyzn optymalna dawka choliny to 300 mg, a dla kobiet 425 mg. Nieco zwiększona dawka choliny jest zalecana dla kobiet ciężarnych i w okresie połogu. Cholina pomaga w odżywianiu płodu, transportując substancje odżywcze. Cholina w tabletkach może obniżyć zły cholesterol, a także przyczynić się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na cukrzycę.

Cholina i inozytol – suplement, który pomaga utrzymać organizm w zdrowiu

Warto pamiętać, by wraz z choliną dostarczać organizmowi także kwas foliowy. Ta prozdrowotna kombinacja odgrywa zasadniczą rolę w metabolizmie lipidów i działa regulująco na pracę mózgu. W dodatku, suplement ten wykazuje działanie regulujące na układ oddechowy a także wspiera czynności serca. Kobiety, które przyjmują w czasie ciąży cholinę- mogą zapobiec wadom wrodzonym u płodu. Ponadto, cholina bierze udział w produkcji komórek, a także działa stymulująco na pracę mięśni. Cholina jako suplement może pomóc w nadmiarze cholesterolu i wspomaga proces odtłuszczenia wątroby. Aby zwiększyć efektywność suplementacji choliny, warto zaopatrzyć się w suplement zawierający zarówno cholinę, jak i inozytol. Dzięki niemu, cholina jest lepiej przyswajalna przez organizm. Ponadto, działa wspomagająco na pracę serca. Inozytol pomaga walczyć z cukrzycą, a także z chorobami jajników.

Cholina: wyprodukuj ją sam

Cholina to witamina, którą organizm może wytworzyć sam, jeśli dostarczamy mu odpowiednich substancji. Aby wspomóc organizm w produkcji choliny, warto spożywać takie produkty, jak: ryż, kiełki pszenicy, kapusta, otręby pszenne, szpinak, pistacje, czerwone mięso, kurczak, fasola, podroby (wątróbka), orzechy (np. ziemne), soja, pomidory, sałata, ciecierzyca, zielony groszek, wołowina, soczewica, kalafior,ser, płatki owsiane, mleko, fasolka szparagowa, jajka, ryby.

VN:F [1.9.16_1159]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz